Pop Art akımının önde gelen isimlerinden Roy Lichtenstein (1923-1997), 1962 yılında yaptığı Unut Gitsin, Unut Beni adlı bu çalışmasında çizgi romandaki orijinal resmin anlamını altüst ediyor. Çizgi romandaki resmi yalıtıyor ve onu büyütüyor, böylece dikkati onun üzerine çekiyor. Böyle yaparak resme bakan kişiyi bu resmin anlamını sorgulaya sevkediyor: Bu resmi niçin ciddiye almalıyız? Ne tür bir ilişki resmediliyor? Bu karakterleri kim yaratıyor? Bunların kendi içindre bir estetik değerleri var mı? Lichtenstein'ın yaptığı şey bu soruları ortaya koymak.

1983 yılında Lichtenstein şöyle diyordu: "Kopyalıyorum ama kopyalanan şeyi başka bir anlamda yeniden ortaya koyuyorum." Bu resimler ruhsuz soğukluklarından dolayı doğrudan bir çarpıcılığa sahip. Son derece stilize ama ifadesizler. Yani, ressamın, yaptığı resim yoluyla kendini ifade etmeye çalıştığına dair hiç bir iz yok.

Lichtenstein'ın "sanatçının sesi"ni yadsıyor görünmesi Amerikan savaş sonrası sanatında önemli bir dönüm noktası oluşturdu.


Künye: Roy Lichtenstein (1923-1997), Unut Gitsin, Unut Beni!, 1962, tuval üzerine yağlıboya, 203 x 173 cm, Rose Art Museum, Brandeis University Waltham, Massachusetts, Birleşik Devletler.